I vinterens første nummer af Magasinet Bus skriver vi blandt andet om selvkørende busser i Aalborg, om flere passager med hurtigfærger, om bedre information ved busstoppestederne i Odense og om øget tilfredshed med flextrafikken flere steder. Vi har en reportage fra en hangar ved Odense, hvor et lille firma leverer indretning af fly, vi har flere artikler med fokus på klima, og vi skriver om fejl- og mangler ved busser. Og så fortæller vi lidt om en bus med nummer 55.555. På taxi-området skriver vi om ejerforhold, om en ny bekendtgørelse og om taxi-betjeningen i Vejle.
Tidligere udgivelser
I efterårets sidste nummer af Magasinet Bus har vi blandt andet en reportage fra Anchersen A/S, som 8. december kører ud på Movia's Linje 18 i København. Vi skriver også om kølervæsker og om bæredygtig dieselolie, som kan tankes på et truckanlæg i Ishøj. Vi skriver også om tilfredshed med kollektiv trafik, om en rutebilstation, der har mistet bæreevnen, om priser til busser, en tjekkisk delegation, der tog fjernbussen for at se på cykelkultur i Danmark og om et katalog over sikkerhedskritiske fejl og mangler på eksempelvis busser.
I efterårets anden udgave af Magasinet Bus skriver vi om, hvordan flere busoperatører har et beredskab, der bakker op om chauffører, der har været berørt af alvorlige ulykker. Vi skriver også om, hvordan Scania i Danmark ser på busmarkedet i de kommende år. Vi skriver også om en rutebilstation med usikkert grundlag, om bøder for alvorlige sikkerhedsmæssige fejl og mangler, om flere busser over Øresundsbron, og om flere rejsende mellem Sverige og Danmark. Vi fortæller også om, at busoperatøren Anchersen er klar til at sætte strøm til sine nye el-busser, om strammere regler for cabotage-kørsel med busser i Danmark, og om priser for kundeservice.
I efterårets første udgave af Magasinet Bus har vi blandt andet fokus på gasbusser, der bliver mere bæredygtige jo mere biogas, der får i tanken. Vi skriver også om nye regler, der vil bane vejen for længere busser i byerne, om fjernbussamarbejde og nye fjernbusstoppesteder. Vi kan også fortælle, at Nordjyske Jernbaner skal have flere nye tog, om 217 nye busser fra samme leverandør til samme operatør, om pris til busoperatør og fagforening og om buschauffører, der vil have samme løn for samme arbejde. I Aarhus er politikerne blevet præsenteret for en prognose, der varsler trafikalt sammenbrud i 2035. Og på gader og veje har politiet øget fokus på opmærksomhed - eller mangel på samme.
I sommerens anden og også sidste udgave af Magasinet Bus inden efteråret, har vi blandt andet en reportage fra Aarhus, hvor fire nye el-busser er sendt ud på gader og veje, Vi skriver også om et elektrisk besøg hos FynBus i Odense, om trængsel, der forsinker busserne, om øget pendling og om øget kontrol af tunge køretøjer. Fra føresædet kørt tankerne på løbehjul ud i trafikken, mens flere fjernbusser betjener nye ruter. Fra Aarhus fortæller vi også om omlægning af en populærrute på grund af trængsel, og fra Aalborg har vi en kort artikel om en elektrisk bus med en lidt anderledes teknik, end mange andre. Når det gælder arbejdsforhold skriver vi om en 3F-aktion, som blev hilst meget velkommen af bus- og taxivognmændenes organisation.
I sommerens første udgave af Magasinet Bus, der udgives af transportnyhederne.dk, har vi en reportage om Plustur i Nordjylland, om to organisationer, der er blevet til én, og om priser til midtjyske busoperatører. Vi skriver også om ekspresbusser med flere natlige stop og nye app’er.
Derudover skriver vi om nye køreplaner, om fjernbusterminalen i København, om et “nyt” koncept for bybusser og om en ny el-bus med brint som energibærer. Vi skriver også om trafiksikkerhed eller mangel på samme, om bildata og om en 3F-aktion i København rettet mod udenlandske busser og deres chauffører.
I maj-udgaven af Magasinet Bus, der udgives af transportnyhederne.dk, kan du læse mere om driften af el-busser, åbningen af letbanen til Grenaa, busser med fejl og politisk møde om mere bæredygtig kollektiv trafik. Vi skriver også om endnu en togforbindelse i Tyskland med Flix Mobility i førerkabinen, og om samme selskabs sikkerhedstjek af busser på fjernbusruter. Derudover skriver vi om el-taxier i København, hvor energibæreren er brint i stedet for batterier, om forsinkelse af Cityringen i København og om buskørsel i Nordjylland, der bliver dyrere efter udbud.
I årets fjerde udgave af Magasinet Bus, der udgivet af transportnyhederne.dk, har vi en reportage fra Italien, hvor Iveco præsenterede en ny serie af sit Daily-program som minibus. Vi skriver også om rederiet Stena Line, der vil opgradere sin sydlige Kattegat-rute med forbindelser ti busser og tog på begge sider. På miljø-området fortæller vi om el-busserne i Roskilde, om strengere regler for CO2-udslip fra biler, om el-leverancer til Hovedstadens busser og om nye el-busser i Berlin. Fra førersædet skriver vores faste mand i Odense om frit flow og en samvittigheds fuld passager i byens busser. Når det gælder den kollektive rutetrafik kan vi berette om nye fjernbus-forbindelser, om kundetilfredshed på Fyn og om nyt design på tog, busser og flexbiler i Nordjylland. Når det gælder trafiksikkerhed - eller mangel på samme - fortæller vi om fartovertrædelser og om fejl i en nysynet bus. På taxi-området kan vi fortælle om en bøde for at køre piratkørsel, om nye brinttaxier i København og om nye oplysninger om Uber-chaufførers skatteforhold. På letbanesiden skriver vi om åbningen af forbindelsen til Grenaa, om forsinkelser på Cityringen i København og om BRT-forbindelsen i Aalborg.
I årets tredie udgave af Magasinet Bus, der udgivet af transportnyhederne.dk, har vi en artikel om Danmarks måske hyggeligste flexbus og om bookingplatformen Bookingabus.com, som forbinder busvognmænd med nye kunder. Vi skriver om nye busser, der bliver præsenteret på transportmessen i Herning, hvor man kan komme ud at køre elektrisk, om nye rammer for fjernbusser og om pirattaxier. Vi skriver også om Volvo Busser, der har lukket for salget af nye busser i Danmark, og om, at politiets fotovogne er efterspurgte. Derudover skriver vi om VLAK-Regeringen og Dansk Folkeparti’s aftale om investeringer i den danske infrastruktur, om Cityringen i København, som er blevet koblet på en app, hvor man kan tjekke fremtidens forbindelser, når ringen en gang er sluttet og åbnet, om SF’s plan for bæredygtig offentlig transport, og om europæiske byer, der investerer i el-busser.
I årets anden udgave af Magasinet Bus fortæller VDL’s danske direktør om erfaringerne med at deltage i et udbud af el-busser. Vi fortæller om gratis kollektiv transport i Luxembourg, om nye miljøzoneregler, der vækker skepsis hos busvognmænd, om bæredygtige udbud i både Nordjylland og Sydjylland, og om et åbent hus-arrangement hos EvoBus i Køge, der blev besøgt af omkring 170 fra busfolket. Vi skriver også om en konference under transportmessen i Herning, hvor fokus er rettet mod bæredygtige transportløsninger, om et klimaudspil fra Enhedlisten og om EU-enighed om at fremme renere køretøjer. Vi skriver også om et forsøg i Sverige, hvor selvkørende busser inden for et par år vil køre uden fører i en særlig busbane.
I årets første udgave af Magasinet Bus fortæller vi om det tyskbaserede mobilitetsselskab, FlixBus, som kørte ind på fjernbus-området i foråret 2017, og som i dag beskæftiger 20 lokale danske vognmænd på en række fjernbusruter. Vi har også en fortælling om Danmarks største busrøveri, der fandt sted i Odense nytårsnat 2001/2002. Vi fortæller også omVLAK-Regerings udspil om regionerne og dermed om de regionale trafikselskaber, og om den kollektive transport i Hovedstaden. Vi skriver også om den nye Sprinter fra Mercedes-Benz, som vi har haft mulighed for at testkøre i Mannheim. Derudover fortæller vi om tiltag, der skal bringe passagerer i busser hurtigere frem, om nye muligheder for koble betalingskort sammen med ens rejsekort, om EU-Parlamentets transportudvalgs holdning til liberalisering af busområdet og om de første brintbusser, der skal køre i Danmark. Vi kan også fortælle om en stor bøde til en busvognmand på Fyn, om et fjernbusselskab, der har indstillet kørslen, og om nyt fra letbanen i Aarhus, om den kommende letbane i Odense og om pirattaxi-kørsel i Aarhus
I vinterens første udgave af Magasinet Bus har vi en artikel med en ordblind buschauffør, der har fået hjælp til at holde styr på ord og bogstaver - det har hjulpet ham meget på jobbet, som han kalder for det bedste job. Vi har også været i Tyskland for at teste elektriske busser fra Mercedes-Benz. Fra førersødet har vi set på frit flow i Odenses bybusser, og fra en busvognmand i Brørup, har vi fået billeder af den første Setra 531DT i Danmark. Vi skriver også en del om fjernbusser i dette nummer af Magasinet Bus, og så har vi også nyt fra letbanen i Odense og letbanen i Aarhus. På det grønne område kan vi fortælle, at der næste år vil være et øget fokus på alternative energikilder ti fossil dieselolie. Vi kan også fortælle, at flere kommuner får mulighed for at indføre miljøzoner, og at en undersøgelse viser, at cyklister er de værste trafikanter
I efterårets sidste udgave af Magasinet Bus fortæller vi blandt andet om el-busser til fjerntrafik, fjernbusruter og om el-busser til bytrafik. Vi har en test af en hybrid-personbil, der burde være stor nok til at kunne bruges i flextrafik eller som taxi. Vi skriver også om letbaner og metro, om kundetilfreds, om festlige busser med mangler, om initiativpris til nordjysk togselskab og om taxi-chauffører, der har været for en dommer
I efterårets anden udgave af Magasinet Bus fortæller vi om flere el-busser i København, om nye el-busser fra kinesiske BYD og tyske MAN, og om biogas som et bæredygtig brændstofalternativ. Vi fortæller om nyt fra taxi-området - blandt andet om salget af DanTaxi og om, hvordan virkeligheden nogle gange er slående for chauffører. Fra området for kollektiv transport fortæller vi priser for kundetilfredshed og for nye initiativer - og om, at trafikselskabet FynBus gerne vil have flere fynske kunder med rejsekort. Vi kan også fortælle om, at godschaufførerne bakker om om deres kollegaer på busområdet. Fra Kantstenen skriver Mikael Hansen om, hvordan vi opfører os i trafikken, og Rolf Brems skriver om sine transporttanker med inspiration fra sin sommerferie på Grand Canaria. Og så har vi en lille nyhed om, at Energiselskabet OK er tæt på at leve op til VLAK-Regeringens tanker med hensyn til iblanding af biobrændstoffer allerede før tankerne er blevet til et lovkrav. Derudover har vi lidt om brintbusser, om miljø-zoner i flere danske byer, om høj fart på Øresundsbron og om pirattaxi’er
I efterårets første udgave af Magasinet Bus har vi en reportage fra IAA Nutzfahrzeuge i Hannover. I en anden større reportage skriver vi om opbygning af minibusser i Kliplev i Sønderjylland. Vi skriver også om BRT-bussystem i Aalborg, den kørende letbane i Aarhus og den kommende letbane i København. Vi skriver også om et udspil fra VLAK-Regeringen om kollektiv trafik, om førerløse BRT-planer i København og om el-busser, der snart kører ind i Hovedstaden. Vi har også en artikel om el-tog, der får strømmen fra brint i stedet for via luftledninger. Dertil kommer artikler om demens-venlige chauffører i Odense og i Jylland, og om rejser med Rejseplanen ud til kanten. Og så har vi også en nyhed om en netside, der tilbyder ledige bussæder i turistbusser, om Højesterets dom over Uber-chauffører og om Bus of the Year 2019.
I denne sensommerudgave af Magasinet Bus skriver vi blandt andet om tyske Voith, der er i gang med at udvikle en effektiv og komplet sammenspillet elektrisk drivline til bybusser. Voith er også aktuel med en stop/start-funktion, der både øger komforten for passager og chauffører og brændstofeffektiviteten. Vi skriver også om nye drivliner fra VDL til koncernens turistbusser, og om elektriske Citaro’er fra Mercedes-Benz. Fra Kantstenen skriver Mikel Hansen om mellemtiden inden vi måske får selvkørende busser. Vi skriver også om nye busser på Fyn og langeland med øget komfortniveau, og så har vi selvfølgelig også lidt om Letbanen i Aarhus, som endelig har fået lov ti at køre mellem Odder via Aarhus H til Lisbjerg nord for byen. Vi skriver også om taxi-vognmænd, der er kørt ind i DanTaxi 4x48, og om en taxichauffør, der løb efter et par piger, der ville løbe fra regningen. Vi har også artikler om udenlandske busser i København, som i nogle tilfælde udsætter danske busvognmænd for skæv konkurrence.
I sommerens første udgave af Magasinet Bus skriver vi blandt andet om nye turistbusser fra Volvo Busser, om årets bedste busselskab hos Midttrafik, om brintbusser fra Polen og om indenrigsfly i Rejseplanen. Vi skriver også om el-busser, om tætningsvæske til dæk og om taxi-vognmænd, der er tilfredse med indtjeningen. Fra kantstenen ser vi på trafikken som fodgænger og i et historisk tilbageblik tænker vi: Hvad hvis. Der er meget andet i Magasinet Bus 6 - 2018, som der ikke er plads til at fortælle om her.
I forårets sidste udgave af Magasinet Bus skriver vi blandt andet om Silkebus, der har omkring 60 busser og kører både rutekørsel, fjernbusser, turistbusser og minibusser. Vi skriver også om en fynsk kommune, der vil selv udbyde specialkørsel, Og så åbner vi for en ny kommentar, hvor journalist Mikael Hansen ser på den kollektive transport fra sidelinien - eller fra kantstenen. Når det gælder miljø, kan vi fortælle, at Aarhus Sporveje indsætter fire el-busser, og at busselskabet i Hamburg vælger el-busser fra Tyskland og Polen. Når det gælder trafiksikkerhed, kan vi fortælle, at en undersøgelse viser, 6 ud af 10 kvindelige cyklister er bange for højresvingsulykker. Og når det gælder arbejdsforhold, kan vi berette om, at trafikselskabet i Syddanmark følger sporet efter kollegerne i Midtjylland. Og der er meget mere i Magasinet Bus, som der ikke er plads til at fortælle om her
I Magasinet Bus's april-udgave skriver vi blandt andet om en test af to nye bybusser fra MAN, om Uber-chauffører, der kan forvente en hilsen fra Skat og om trafikselskabet Midttrafik, der inviterer til samarbejde om arbejdsvilkår for flexchauffører. Vi skriver også om letbanerne i Aarhus og Odense, om syriske Mohamed M al Adami, der er blevet superchauffør på rekordtid, og om Brintbranchen, der hold årsdag i medvind. På miljøområdet har vi en artikel om NOx-begrænsende tiltag i Hovedstaden, om el-ladestandere samme sted, om mere miljøvenligt brændstof til busserne i Aalborg, og om el-ledbusser fra Volvo. Når det gælder fremtidige transportløsninger fortæller vi om førerløse havnebusser på Limfjorden
I forårets første nummer af Magasinet Bus skriver vi blandt andet om et test af to nye Setra-busser i to etager. Vi skriver også om mobilitet i anledning af en rapport om Mobilitet for Fremtiden. På miljøområdet har vi flere eksempler på, at transporten bliver mindre miljøbelastende med renere eller mere bæredygtigt brændstof til dieselmotorer, eller med el-motorer. Mi skriver også om en tysk mobilitets-koncern, der hidtil har haft fokus på bustransport, men som nu også vil have togtransport med på paletten. I anledning af Danish Coach Award har vi besøgt Egons Rejsebureau Slagelse, for at høre mere om, hvad der var medvirkende til, at netop de fik prisen i år. Og så har vi et indslag fra førersædet, hvor Rolf Brems har funderet over vinteren, tildækning og en pioner fra 1960'erne. Blandt rækken af mindre omfangsrige artikler finder man en om pirattaxier fra Aarhus, der tog til København og blev taget af politiet
I vinterens sidste nummer af Magasinet Bus skriver vi blandt andet om Danish Coach Award 2018, der blev uddelt 23. februar. Vi har et interview med den nye direktør for Danske Busvognmænd, og en artikel om togbusser med udgangspunkt i egne oplevelser. Vi skriver om et nyt lønsystem, der kan skære i omkostningerne, om nyt takstsystem i busser og tog i Vestdanmark og om plustur i Nordjylland. På miljøområdet skriver vi om mulighederne for mere biogas, om el-busser i flere lande og om brintbusser i det nordjyske. Vi har også en række artikler om mobilitet og trængsel. Og så kan vi da også fortælle, hvem der blev markedsleder inden for de store busser
I det første 2018-nummer af Magasinet Bus skriver vi blandt andet om en positiv udvikling i Skåne, hvor flere og flere vælger at rejse med bus og tog. Vi har været ude at testkøre en MAN Lion’s Coach fra Tinglev til Aarhus, og så har vi set på ulykker, hvor busser har været involveret. På taxi-området skriver vi om en dom over Uber, og om et taxiselskab, der er blevet hædret fire gange i træk. Vi skriver om forsvundne minibusser og om letbanetog, der kører med stor rettidighed. Vi kan også fortælle, at København efter mange år får en terminal til et stigende antal fjernbusruter, og om, at det skal koste et klip i kørekortet, hvis man har teleudstyr i hånden og samtidig benytter det, mens man kører bil
I årets sidste nummer af Magasinet Bus skriver vi blandt andet om nye busser til de 2,4 millioner passagerer, der kører med Midttrafiks Rute 100. Vi har også en artikel om to erfarne vognmænd, der mødtes i sommer og snakkede om at byde på specialkørsel - første februar 2018 sætter de ind med 40 minibusser. Vi har også en lille test af en MAN TGE opbygget som minibus og nyt om større bøder til miljøsyndere. Fra rattet skriver Rolf Brems om tolerance, mens vi på taxi-siderne skriver om den kommende taxi-lovs paragraf om løn- og arbejdsforhold. Vi har også lidt nyt om tilskud til kollektive projekter, om bilister, der trænger til at få genopfrisket færdselsreglerne og om letbanen i Aarhus - og i Odense
I efterårets sidste nummer af Magasinet Bus skriver vi blandt andet om en ny buschauffør i Odense, der er kørt fra Kaos til Keolis, om busmessen i Kortrijk, om gas til tung transport og om et genudbud af den siddende patientbefordring i Region Hovedstaden. Vi skriver også om Sørens Busser i Kellerup, der er Coach of the Year. Her bliver gode idéer budt velkommen og nogle gange ført ud i livet. Derudover skriver vi om myldretidstrafikken, der er fyldt godt op med personbiler, om udenlandske busser i København, om franske el-busser i norske Trondheim og om fjernbusserne, der har fået flere passagerer
I dette nummer af Magasinet Bus skriver vi blandt andet om en test af den nye Mercedes-Benz Tourismo, om Molslinjens succes med en direkte busforbindelse mellem Aarhus og København, og om en busvirksomhed, der har fokus på busrejer. Vi gør også efterårsstatus på Linje 5C i København, gasbusser og rejseplanen. Vi har også mere om Aarhus Letbane, om MAN Truck & Bus’ nye center i Esbjerg og om et taxiselskab, der introducerer ny app med fastpris-koncept. På miljø-siden skriver vi mere om el-busser, der kører ind i Europa fra mange side. Og så skriver Thomas Egeskov Fobien for sidste gang fra sin plads i førersædet
I dette nummer af Magasinet Bus, der er efterårets første, skriver vi om Danmarks Busmuseum i Skelskør, om brint i brændstoftanken, om el-busser flere steder i Europa, om en ny turistbus fra tyske Setra, om MAN’s satsning på el-busser, om Uber og om Letbanen i Aarhus, der måtte aflyse åbningsfest i sidste øjeblik. Vi har et interview med en privat busimportør, der har leveret 1.100 busser på ti år, og så skriver vi om Nordjyllands Trafik, der har kørt regionaltog i halvanden måned og som har et budskab om Flex-vognmænd. Vi fortæller også om flydende forbindelser, der snart får ny færge og trådløse forbindelser
I dette nummer af Magasinet Bus, der er sommerens sidste, har vi en reportage om en ny fjerbusrute, der tager hurtigfærgen over Kattegat. Vi skriver om politiets Tungvogncenter Syd, om bremseproblemer på busser, om endnu en fjernbusrute, der tager vejen over Fyn og om trængsel på vejene. Vi skriver også om sanktioner mod vognmænd, der fusker med AdBlue, om elektriske biler på sprit, om busbesparelser og om en midtjysk busvognmand, der har købt stort ind hos en busleverandør. Derudover har vi lidt om nye busser fra MAN, om den nye taxilov og om Nordjyske Jernbaner, der nu kører mellem Skagen og Skørping
I dette nummer af Magasinet Bus, der er sommerens første, skriver vi om den nye Tourismo, som Mercedes-Benz har løftet sløret for. Bussen er målrettet fjernbusruter, fjernrejser og andre ture, hvor der er behov for mere end en almindelig rutebus. Vi skiver om el-busser med udgangspunkt i besøget hos VDL i Eindhoven i maj. Vi skriver om opbygning af biler til specialkørsel og om 44 nye gasbusser, der er kørt ind i Sønderborg for at betjene byens borgere og passagerer på lokale ruter. Vi skriver om FlixBus, der har overtaget RødBillet og om snyd med sms-billetter. Og så har vi også lidt nyt fra taxi-området og om tilladelser til rutekørsel
I dette nummer af Magasinet Bus, der er forårets sidste, skriver vi om en test af elektriske busser i Eindhoven i Holland, om nordjysk kundeservice, om erhvervschauffører og uheld og om en ny international pris til minibusser. Vi skriver også om kundetilfredsghed på Fyn, om et trafikselskab, der sender penge tilnage til sine ejere og om samarbejde, der har udløst mere samkørsel.I vores månedlige indlæg fra førersædet skriver specialkørselschauffør Thomas Egeskov Fobian om, hvorfor det ikke er mere attraktivt og anerkendende at køre handicapbus.Og så skriver en anden af vores skribenter fra føresædet om, hvordan det har været at ændre job fra fuldtids chauffør til driftskoordinator på halv tid og chauffør på halv tid
I dette nummer af Magasinet Bus sætter vi for tredje gang fokus på den kollektive trafik i Hjørring Kommune med et interview hos en vognmand i Hirtshals. I samme tema fortæller vi om et nyt samarbejde mellem Nordjyllands Trafikselskab og samkørselstjeneste GoMore og mellem trafikselskabet og Vendsyssels Teater. Vi har også et par reportager fra et par rundturer på Busmessen i Herning sidst i marts. Når det gælder afgange mod en mere holdbar og bæredygtig transport, skriver vi om Nordens travleste buslinie, der er kørt ud i Hovedstaden med samlet 41 nye gasbusser - hver med plads til knap 150 passagerer. Når det gælder faste forbindelser har vi en historie om Limfjordstunnellen, der synker lidt ned hvert år. Vi har også lidt nyt om Femern-forbindelsen og om nye færger til Molslinjen. På det mere humoristiske plan - men også alvorlige, har vi testet os selv i vores viden om færdselstavler - og vi tør godt skilte med resultatet. I vores månedlige indlæg fra førersædet skriver Lars Bregnbak om jobbet som turistchauffør - et job han elsker med en glæde, han gerne vil dele med andre
Dette nummer er en særlig udgave af Magasinet Bus 3 - 2017, hvor vi har Busmessen i Herning i fokus.I Xtra-udgaven finder du eksempelvis en plan over Hal H, der rummer Busmessen, en udstillerliste og et glimt af noget at det, udstillere på busområdet viser frem.Sidst i april udkommer Magasinet Bus 4 - 2017, hvor vi vil følge op på noget af det, vi finder på messen
I dette nummer af Magasinet Bus sætter vi endnu en gang fokus på den kollektive trafik i Hjørring Kommune med et interview hos Hjørring Citybus. Vi har også en beretning fra en buschauffør, der på en ferie banke på døren hos et stort busselskab på Grand Canaria. Vi skriver om el-busser og udstyr, der får dem i stødet. Vi har også en artikel om klimaproblemer, om en taxi-app, der bliver kørt ud i hele Jylland og om sigtelser mod Uber-chauffører
I dette nummer af Magasinet Bus sætter vi fokus på den kollektive trafik i Hjørring Kommune. Vi skriver også om bedre plads til et polsterværksted, om stigende interesse for busser med el-drift, om biogas til tung transport med eksempelvis bus, om den nye taxilov, om letbanebyggeriet i Aarhus-området og om et tysk selskab, der har fået Abildskou med Linie 888 som samarbejdspartner. Vi har også en lille historie om bybusser, der ringer med klokken, når der bliver født en barn, om busser, der er forklædt som tog, og om flere krydstogtgæster i den kommende sæson. Og så har vi også en kort historie om Danish Coach Award 2017, hvor der blev uddelt fire statuetter
I dette nummer af Magasinet Bus, der er årets første, skriver vi blandt andet om målrettet uddannelse af nydanskere, som dermed får en direkte vej til transporterhvervet, om fjernbusser med vokseværk og om nye muligheder med digitalisering af busreklamerne. Vi skriver også om busmarkedet, hvor et svensk busmærke tog førstepladsen, og om en anden svensk busproducent, der leverer hybride dobbeltdækkerbusser. Fra førersædet gør Thomas Egeskov Fobian sig nogle tanker om service. Vi har besøgt Todbjerg Busser i Brabrand ved Aarhus og set på, hvordan økonomien i de danske virksomheder har det set ud fra statistiske oplysninger. Og så er der også mange andre artikler om stort og småt
I dette nummer af Magasinet Bus, der er vinterens første, skriver vi om en af årets bedste busoperatører hos Midttrafik, om cykler med busser, om billigere busrejser overlange afstande og om trådløs opladning af el-busser. Vi skriver også om tilgængelighed eller mangel på samme i busser og tog, om flere busser på gader og veje og om tættere trafik og mere egoistiske trafikanter. Turistchauffør Lars Bregnbak skriver fra sit førersæde om fremgang, og en undersøgelse viser, at virksomhederne har fået lidt sværere ved at finde de rigtige medarbejdere. Vi har også en artikel om nummerpladelæsere i politiets patruljevogne, og om et brandvæsen, der kørte med passagerer uden tilladelse. På taxi-området kan vi blandt andet fortælle om en ny taxi-app, der skal gøre det enklere og mere moderne at tage en taxi - og betale for turen. Vi har også et interview med Trine Wollenberg, der er direktør i Dansk Taxi Råd. Hun peger på, at taxierhvervet er presset af forældet lovgivning
I dette nummer af Magasinet Bus, der er efterårets sidste, kan du låse om Lars Brøchner, der er busvognmand i Sunds nord for Herning. Du kan også læse om retssagerne mod Uber og om kritik af Flextur og Flextrafik. Vi skriver også om en oplevelse på Odense Banegård Center, om buschaufførers trovårdighed, om køreplanåndringer på Fandens fødselsdag, om enklere billetpriser på Sjålland og om klimasmart bustransport i Sverige. Fra førersådet skriver Rols Brems om turen til den katolske banegård. På den økonomiske side skriver vi om sorte tal hos flere busvognmånd, mens vi under trafiksikkerhed skriver om. at afstand kan redde liv. Vi har også en artikel om olieselskabet YX Erhverv, der vil give kort til bedre kundetilfredshed
I dette nummer af Magasinet Bus kan du læse om Transporterhvervets Uddannelser - TUR, der vil have moderniseret prøverne til store kørekort, om el-busser i Hovedstadsområdet, om et tysk firma i fremgang, der vil køre fjernbusser i Danmark, om flere tilfredse kunder hos Midttrafik og om natbusser i Hovedstaden, der skal køre mindre. Du kan også læse om transportministeren, der vi vente med el-businitiativer, om Bus of the Year, der var med p messe i Tyskland og om nye turbusser fre Iveco og Neoplan. Fra førersædet lyder budskabet fra specialkørselschauffør Thomas Egeskov Fobian i dette nummer, at man ikke skal tale hen over hovedet på sine passagerer.Vi har også tekniske artikler ud fra en testkørsel af flere Daily-modeller i Finland - blandt andet en elektrisk målrettet bykørsel. Vi har også noget om hurtige busruter i København og om et biogasanlæg, der kan producere gas til 570 bybusser
I dette nummer af Magasinet Bus, der er det første af tre efterårsudgaver, skriver om blandt andet om luftforurening i København, hvor busserne kun er en del af spørgsmålet om luftkvaliteten. Vi skriver om el-busser i fremtiden, hvor Daimler-Buses vurderer, at i 2030 vil 70 procent at alle nye bybusser i Vesteuropa være elektriske. Vi skriver også om arbejdsmiljø, hvor en ny svensk undersøgelse peger på, at dynamisk styretøj i busser mindsker risikoen for arbejdsskader. Og så har vi et portræt af en vognmand i det midtjyske, hvis liv i 40 år har livet været fyldt med faste tiden og mange mennesker. Derudover skriver vi om, at Sønderborg får 39 busser på ren gas i 2017, at Flexkørsel gav mulighed for vækst i en sønderjysk virksomhed, og om en mobilitetsbus, der kører ud på Djursland. Dertil kommer blandt andet en artikel om en buschauffør, der blev udsat for vold, og om en ambitiøs busvognmand, der vil køre nye veje ad den faste rute.
I dette nummer, der dækker både juli og august, skriver om blandt andet om en ny web-portal, der udvikler markedet for turistbusser, om et overvågnings- og kontrolsysten, der kan sortere i dokumentation og afsløre det rigtige svind ved dieseltankning. Vi skriver også om nye forhold på forsikringsområdet, hvor nye selskaber bryder med de hidtidige selskabers dominans og tilbyder vognmænd store besparelser. Vi har også en lille historie fra Kina, hvor en kæmpebus skræver over bilerne. Derudover har vi en række artikler om Uber-tjenesten - blandt andet om en række personer blev idømt bøder for ulovlig persontransport via Uber’s app.På området for flydende forbindelser skriver vi om billigere billeter til personer og store og små biler. Vi har også lidt om trafikken på de danske veje, om Arriva’s nye togdirektør i Danmark og om en taxi-vognmand, der har udskiftet hele sin vognpark
I juni-udgaven af Magasinet Bus skriver vi om fjernbusser, der får flere passagerer, om en buschauffør, der brugte en iPad under kørslen og blev fyret, om 10 projekter, der har fået støtte fra Yderpuljen i 2016, om et trafikselskab, der sender knap 30 millioner kroner tilbage til sine ejere, og om en bornholmerrute, der har skiftet ejer. Vi har også en test af en gasbus, en artikel om mindre CO2-udledning og om en leverance af 82 gasbusser. Vi skriver også om en busrejsesælger, der har fundet sit drømmejob på Fyn, om en skræddersyet uddannelse med gevinst for både virksomheder og ledige - og om, at det første af 26 letbanetog er kommet til Aarhus. Vi følger også op med et nyt indlæg fra en chauffør i førersædet
I maj-udgaven af Magasinet Bus skriver vi om, Sørens Rejser, der vandt Danish Coach Award 2016 som Årets Innovatør. Vi skriver også om Passagerpulsen, der slog til og uddelte priser, om selvkørende busser, om en natmand i busbranchen, om trafiktiltag, der kan skabe falsk tryghed og om pensionerede papklippekort. Vi skriver om Midttrafiks bedste chauffør og kørselstjenesten Uber, der har trukket sig ud af Sverige. Som noget nyt introducerer vi en “klumme”, hvor en chauffør kommenterer erhvervet set fra førersædet. Første klumme handler om af- og pålæsning af passagerer fra cykelstier. Derudover har vi artikler om færgefart, miljø, rejsevaner og om højteknologi, der skal lette trafikpresset i byerne.Vi skriver også om busoperatører, der vil åbne for rekruttering af flygtninge for at skaffe tilstrækkeligt mange buschauffører, så busserne kan køre til tiden.
I april-udgaven af Magasinet Bus skriver vi om, at busfremkommelighed betaler sig, om en lille it-virksomhed, der fik en stor ordre i Odense, og om Gislev Rejser, der vandt Danish Coach Award - Årets busrejsearrangør 2016. Vi skriver også om et tysk busselskab, der udvider sit net af grønne busser - om at samme selskab vil skabe ny mobilitet i Europa, og om, at to fjernbusselskaber tilbyder direkte billetter mellem Danmark og Sverige. Derudover skriver vi om, at Arriva har vundet en kvalitetspris, om et forsøg med uddannelsesruter, der er blevet til et stort net af busser, om svenske gasbusser til Silkeborg. om kørselstjenesten Uber der betaler bøde på 10 millioner dollar, og om, at en svensk rederi-koncern bestiller fire nye færger.
I marts-udgaven af Magasinet Bus skriver vi om, at regionsrådsformand Sophie Hæstorp Andersen mener, at ambitionsniveauet for den kollektive trafikbetjening i Hovedstadsområdet skal hæves, om massiv trængselder udfordrer Hovedstadsregionen, og om en konsulentrapport, der kritiserer samarbejdet i den kollektive trafik i Hovedstadsområdet. Vi skriver om årsmødet i Danske Busvognmænd, om en busvognmand der måtte købe sit eget selskab, og om en ung mand, der reddede pige fra døden.Vi skriver også om en lokal bus, der kørte forbi 25 ventende passagerer, om et busselskab, der åbner nye forbindelser til og fra Nordjylland, om om mindre forurenende busser i Hovedstaden. Vi følger op på vejskiltene og kan fortælle, at det er et vejskilt med anbefalet hastighed, der driller de fleste. Vi ser også på førerløse køretøjer, der skal køre i Aalborg, om busvognmænd, der ønsker en præcisering i lovforslag, og om Enhedslisten, der fremsætter 39 forslag til grøn omstilling af transporten.
I årets anden udgave af Magasinet Bus skriver vi om et trafikselskab, der vender op og ned på sig selv, omNorges hovedstad, der vil kunne spare omkring en milliard kroner med el-busser, og om Danske Busvognmænd, der uddelte sine priser på årets rejsemesse i Herning. Vi skriver også om et finsk firma, der går forrest i mobilitetsrevolutionen, om at el og brint vil kunne udkonkurrere benzin og diesel, og om en førerløs bus, der bliver testet i Holland. Vi har også en artikel om en undersøgelse, der viser, at busser og tog er basis for kærlige relationer. Vi kan også fortælle om et togselskab og et busselskab, der sammen udbyder én billet. På det mere elektronsike plan skriver vi om nye trafiksignaler, der skal forbedre trafikken i København, og om et firma, der åbner med intelligente transportsystemer i København. Vi har også deltaget i Vejdirektoratets konkurrence om vejskilte - og der er chancer for at være bedre end redaktionen var i første omgang.
I årets første udgave af Magasinet Bus skriver vi om Anchersen, der er begyndt at køre p åLinie 4A i Hovedstadsområdet med en række nye busser. Poul Anchersen fortæller om, hvad han lægger vægt på. Vi skriver også om fagforbundet 3F, der har fokus på en række turistvognmænd, der kører rutekørsel for Rød Billet. Vi skriver også om trafiksikkerhed, hvor 57 nye cykelbokse skal forebygge højresvingsulykker. Vi har også set på vores trafikvaner og kan fortælle, at en rapport viser kønsforskelle i trafikken. På miljø-området har vi blandt andet en artikel om to el-busser, der skal køre på en af Københavns buslinier, og om gasbusser i Frederikshavn. Vi har også en oversigt over de ni nominerede busvirksomheder, der kan vinde dette års udgave af Danish Coach Award. Vi har også lidt nyt om Uber-tjenesten, hvor man kan tjene penge på at køre andre fra A til B. Det bliver af nogle bliver betegnet som en taxi-tjeneste, men noget andet af Uber selv. Når det gælder fremtiden, kan vi fortælle om trafikselskabet NT i Nordjylland, der vil gøre op med sort-hvid tænkning inden for kollektiv trafik.
Vinterens første udgave af Magasinet Bus - det er nummer 12 i 2015 - har en artikel om en rejseleder hos Riis Rejser, som tager på busrejser på toppen af karrieren. Vi skriver om Aalborgs kommende hurtige busløsning, om Sydtrafiks succes med skærpet fokus på passagerne og kort om en kvalitetsbevidst busoperatør, der har sendt 33 nye busser ud i trafikken i Hovedstaden.Vi skriver også om V-Regeringen, der har sået tvivl om vækstmål for kollektiv trafik, om at chaufførvikarvirksomheder får lettet kravet om egenkapital, om at Folketinget har vedtaget et forslag om grænsekontrol og om, at tysk politi siger nej til dansk ID-kontrol i Tyskland.Derudover bringer vi en række artikler om Uber, om forslag og initiativer til en ny lov på taxi-området, om en gasleverandør, der støtter busoperatør med bæredygtigt brændstof, om 40 nye og grønnere busser i Odense, og om en ny busafdeling, der baserer sig på erfaring og ni afdelinger med reservedele og værktøj. Vi har også artikler om energiforbrug, som blandt andet fortæller, at persontransporten står for 75 procent af transportsektorens energiforbrug.
I efterårets tredje nummer af Magasinet Bus har vi en større artikel om Holstebro Turistbusser, der er blandt passagernes favoritter. Vi har et opråb fra en buschauffør i den mørke tid og en artikel om en trafikstyrer hos Flextrafik. Vi fortæller også om, at Danmark har fået en grøn køreplan på transportområdet, om en sammenligning af tunge køretøjer, der kører på forskellige former for brændstof, og om en Dansk-tysk rapport, der anbefaler investeringer i jernbaner, broer og veje. Vi har også en kort artikel om en leverance af 55 nye busser, og om, at kunderne hos Midttrafik har kåret et busselskab som det bedste. Vi skriver også om mere realistiske test af motorer, om en ny gastankstation i Vejle, om nye sikkerhedssystemer fra tyske MAN, om en dom i Østre Landsret, der danner præcedens for andre sager om billetkøb på nettet, og om, at 10 procent af danske virksomheder lever på andres nåde og barmhjertighed.
I efterårets andet nummer af Magasinet Bus har vi en større reportage med billeder fra den internationale busmesse i Kortrijk i Belgien. På busmessen var bæredygtighed og tilgængelighed nøgleord. Flere udstillere havde el-busser med på standene. Vi skriver også om et lille polsterværksted på en sidevej i Hedensted, der sørger for sæder til en stor busoperatør, om at god dialog giver opbakning om løsningerne, og om en taxi-direktør, der mener, at investeringer i kvalitet kræver incitament. Vi har også noget om, at nye dieselbiler skal forurene markant mindre, om dieselmotorer, der kan opgraderes til Euro 6-normen og om konkursen i Cetrum Turist. Derudover bringer vi nyt om en hurtigere busforbindelse gennem København, om en politikontrol, om et overfald på en chauffør, om arbejdet med enklere takster i den kollektive trafik, og om en pendlerbus i Odense, der hjælper bilister ind i centrum.
I efterårets første nummer af Magasinet Bus skriver vi blandt andet om , at nogle typer rutekørsel vil kunne udføres uden tilladelse til rutekørsel. Vi har en større artikel om Hedensted Kommune, der dyrker deleøkonomi og jordnær transportpolitik. Vi har også en reportage fra et busværksted på Fyn, hvor Arriva har lagt vedligeholdelsen i faste rammer. Vi skriver også om Iveco’s Magelys, der kørte med prisen som Coach of the Year, og om MAN, der har fået en bæredygtig udmærkelse. På miljøområdet skriver vi om københavnske busser, der får filtre på og om en dansk virksomhed, der har en løsning på udstødningen.På det politiske område skriver vi om politikere, der siger ja tak til samarbejde om transportinvesteringer - lige indtil pengene skal findes, om transportministeren, der vil have vækst i balance, og om forretningsplaner, der er vejen til vækst - uanset branche.På taxi-området skriver vi om taxi-chauffører, der melder ud, at der er brug for stærkere fagforeninger, om en rapport, der viser, at København kan vinde stort på samkørsel, og om at hver femte taxa forsvinder i Aarhus. Når det gælder letbaner skriver vi om, at transportministeren stopper analyse af letbaner og BRT i hovedstaden. Vi skriver også om, at den tyske beslutning om Femern trækker ud - og koster danske arbejdspladser
I dette nummer, der er det første her i efteråret, har vi en større reportage fra København, hvor mange krydstogtskibe lægger til kaj ved Langelinie med mange tusinde gæster, der vil besøge hovedstaden. Vi skriver også om fjernbusser og turistbusser, der slår miljø- og klimarekorden, om bus- og taxichauffører, der er på den sorte liste, når det gælder retfærdighed på jobbet, og om den chauffør, som buspassagerer i foråret kårede som Midttrafiks bedste. Vi har også artikler om skolebusser, hvor pedeller og gartnere sidder bag rattet, om en mindre busvirksomhed, der har genvundet sin kørsel, om statsrevisorerne, der peger på manglende harmonisering af takster, og om Dansk Erhverv, der kræver landsdækkende topstyring af taksterne i bus, tog og metro. Derudover skriver vi om en busvognmand på Falster, der har overtaget aktiviteter på Lolland, om en dansk busoperatør, der køber busser i Holland, om fransk forbud mod brug af headset under kørsel, om tyske fartbøder, der skal regnes med og om taxichauffører, der gør front imod Uber.
I Magasinet Bus 6 - 2015 skriver vi i vores leder om busser på vej til en fossilfri transportsektor. Vi har artikler om Københavns travleste buslinje, der bliver C02-neutral, om bybusser, der bliver til teletaxa efter klokken 18.30, og om Rejseplanen, der spørger brugerne om vej. Vi skriver også om et trafikselskab, der afskaffer de fleste trykte køreplaner, om en turistbuschauffør, der har et job mellem himmel og helvede, om elbusser i Göteborg og om 75 nye busser, der holder klar i Terndrup - og hvor der ellers er plads. Derudover skriver vi om Volvos bybusser og regionalbusser, der er klar til bæredygtig diesel, om Næstved Kommune, der erstatter Flextur med Landflex, om en taxichauffør, der har mistet retten til at køre taxi i tre år og om kørselsplanlægningen, der ligger godt hos vognmanden
I dette nummer af Magasinet Bus skriver vi blandt andet om vinderen af Danish Coach Award som Årets innovatør, Hanstholm Rejser. Vi skriver også om, at Trafikstyrelsen har skærpet kravene til chauffører, om busdæk, der kan bruges både sommer og vinter, om el-biler, der skal støje noget mere, og om et kamerasystem, der giver chaufføren det fulde overblik i fugleperspektiv. Vi har også artikler om dieselbiler, der skal forurene mindre, om bilister, der overtræder stoplinierne og om lave hastigheder på landevejene. Derudover har skriver vi om bæredygtige busser i Sverige, om tilskud til energieffektive busser i Danmark og om Passagerpulsen, der kom godt fra start. Vi skriver også om kollektiv trafik, der taber på tiden, om letbanen i Aarhus og om handicapkørsel
I dette nummer af Magasinet Bus skriver vi blandt andet om Pabuga Bus i Vejle, der er en af årets prismodtagere af Danish Coach Award. Vi har også en række artikler om gas som brændstof til eksempelvis busser. Vi skriver om kritikken af Rejsekort og om et trafikselskab, der hellere vil have passagerer med billigere billetter end stort overskud. På statistik-området har vi tal, der fortæller om trafikken over de to største broer. Vi skriver også om, at et stort flertal af danskerne går ind for flere investeringer i busser og tog. Derudover kan vi blandt andet fremhæve en artikel om en vognmand i Himmerland, der har vundet et udbud, som betyder investeringer i 70 nye busser og ansættelse af endnu flere chauffører. Vi har også en artikel om nye skolebusser i Guldborgsund Kommune
I dette nummer af Magasinet Bus skriver vi blandt andet om den Busmessen i Messecenter Herning, om en nye regionalbus fra MAN og om et fabriksbesøg på en busfabrik i Ankara, hvor der bliver lagt vægt på miljø og kvalitet efter tysk standard. Vi skriver også om en af vinderne af Danish Coach Award 2015, om flydende og faste forbindelser mellem øerne og om en mand, der hellere vil køre bus end være pensionist på fuld tid. Derudover har vi blandt andet små artikler om statistik, navnenyt og om uddannelse og materiel.
De næste tre dage er der busmesse i Messecenter Herning i forbindelse med Transport 2015. I den anledning udgiver vi en særlig messeudgave af Magasinet Bus, hvor vi har nyt fra en række udstillere - og ikke mindst en liste over udstillerne og en oversigt over deres stande i Hal H, der rummer Busmessen
I dette nummer af Magasinet Bus skriver vi blandt andet om Danish Coach Award, der blev uddelt i Herning under messen Ferie for Alle. Vi skriver også om kundeambassadører hos trafikselskabet Sydtrafik og om Midttrafik, der har succes med en video på youtube. Vi skriver mere udførligt om en dom i Højesteret, der berører flextrafik. Derudover har vi nyt om den kommende busmesse i Herning, der har 32 udstillere i den særlige hal for busser. Vi har skiver også om metro’en i København, om tilskud til elbusdrift, om Fladså Turist, der ønsker to faglærte buschauffører til lykke, om om muligheden for hurtigere togforbindelser mellem Aarhus og Hamburg.
I dette nummer af Magasinet Bus skriver vi blandt andet om to mistænkelige buspassagerer, der viste sig at være indbrudstyve, om frikørselsordningen for taxibiler, der blev afskaffet ved årsskiftet, og om taxi-tjeneste Uber, der nu bliver undersøgt af politiet. Vi skriver også om fremgang på indenlandske færgeruter, om systematisk gratiskørsel, der førte snyderen gennem porten til fængslet, om Volvos elektriske hybridbus, der er kørt ud i kommerciel drift for første gang. Det var i Hamburg. Vi har også artikler om en taxichauffør, der anmeldte Uber og blev truet på livet, om Danish Coach Award, og om realtids-udstyr, der kan køre bustransporten frem i front. Derudover har vi også artikler om nødplaner, der virkede, om trafikselskaber, der får ryddet op i rejsekort-problemer, om politikontroller, der afdækkede over 10.000 tilfælde af sikkerhedsbrud, og om en ny syns-praksis, der kan betyde fuldt stop for mange busser
I dette nummer af Magasinet Bus skriver vi blandt andet om Odense Kommunes indsats mod social dumping, hjertestartere i tog, videoovervågning i busser i Midtjylland og om en chauffør, der kører en af Abildskou A/S’ busser. Vi har også et interview med Jess Abildskou om udfordringerne inden for bustransport her og nu, og om virksomhedens miljøcertificering. Vi skriver også om et kommende forsøg med trådløs opladning af busbatterier, om elhybridbusser i Odense Kommune og om fordelene ved at kunne uddanne chauffører i vinterhalvåret. Vi skriver også om vinderen af årets arbejdsmiljøpris, om omkørselsruter,d er skal lette motorvejstrafikken ved trafikuheld og om udbud af taxi-kørsel fra Københavns Lufthavn. Derudover har har vi også artikler om sikkerhedskrav til busser med borde mellem sæderne, om et nyt vaskeanlæg i Midtjylland og om virksomheders syn på den kollektive trafik.
I dette nummer af Magasinet Bus skriver vi blandt andet om overfald på bus- og taxichauffører, gasbusser mellem Aalborg og Frederikshavn og om flextrafik-leverandører, der skal kontrolleres af Odense Kommune. Vi skriver også om pirattaxier, online-tjenesten Uber, der er kørt ind i København med limousiner, og om frikørselsordningen for taxier, der bliver ophævet. Andre emner er letbanen i Aalborg og Odense, tilfredse buskunder og om kørsel, der kan skade virksomhedernes image. Det er også værd at nævne artiklen om Årets Chauffør, der kører skolebus under trafikselskabet Movia.
I dette nummer af Magasinet Bus skriver vi blandt andet om Ans Bussen, der er flyttet til ny adresse i Silkeborg, om trafikselskaber, der tøver med at installere hjertestartere i rutebusser, om trafikuheld i fjerne lande, der dukker op til morgenkrydderen, om indskærpede miljøkrav til busvognmænd med ældre busser, og om hurtige bussystemer. Vi har også artikler om miljø, om arbejdsforhold, billetter og om trafikselskab, der vil have flere og mere tilfredse kunder. Vi har også et debatindlæg om transportforhold fra et dansk medlem af EU-Parlamentet, og om en nordjysk bank, der atter vil ind på leasingmarkedet for transportmateriel - eksempelvis busser.
I dette nummer af Magasinet Bus skriver vi blandt andet om Københavns nye +Spor, hvor busserne kører uden om bilkøerne. Vi skriver også om hjertestartere i turistbusser, om taxi- og busvognmænd, der kan få råd og vejledning i bedre kundekontakt, om Bus of the Year, om et nyt samarbejde mellem den belgiske busbygger Van Hool og svenske Scania, om en ny elhybridbus fra Volvo og om sikkerhedskrav til busser med eftermonterede sikkerhedsseler. Derudover skriver vi om Årets busoperatør hos Movia, om en revision af den danske køre- og hviletidsvejledning, om chikane af chauffører i Esbjerg og om et nyt testcenter i den svenske by Borås
I dette nummer - det første efter en lang og varm sommer - skriver vi blandt andet om en Arriva-chauffør, der har vundet en tur til Silverstonebanen i England, hvor han skifter den blå Arriva-bus ud med forskellige racerbiler. Vi skriver også om forsøg med opladning af el-busser, hvilken busproducent, der er kørt hjem med titlen som "Bus of the Year 2014", og om en række grundlæggende udfordringer, som taxierhvervet bliver stillet over for her og nu. Vi skriver også om buspassagerer og cyklister, der er på kollisionskurs ved stoppesteder, billetkontroller med resultater og om nye uddannelsesmuligheder for chauffører i Nordsjælland
I denne udgave f Magasinet Bus, skriver vi blandt andet om sikkerhed i busser, der kører med børn. Vi har testet den nye Iveco Daily, der kan fås som minibus med plads til op til 22 + 1 passagerer. Vi har et portræt af Haarby Turist, der har sendt en ny Setra 517 HDH ud på europas veje, mens vi på området for kollektiv trafik skriver om det seneste trafikforlig inden for kollektiv trafik. På miljøområdet ser vi på gasbusser, mens vi på taxiområdet har set på nye regler, der blandt andet afskaffer frikøbsordningen.
I dette nummer af vores magasin om transport med busser og relaterede forhold skriver vi blandt andet om den tredje vinder af Danish Coach Award - Herfølge Turistfart. Vi skriver også om en virksomhedsoverdragelse med en uønsket chauffør, om passagerpulsen, om en ny privat busrute på vej op over Sjælland og om Flextur. Vi har også nyheder om taxi-området, som på nogle områder også berører transport med busser.
I dette nummer af Magasinet Bus skriver vi blandt andet om kundeservice og to chauffører, der yder kundeservice i deres daglige arbejde. Vi skriver også om Klingenberg Rejser, der var en af årets vindere af Danish Coach Award, og om en letbane i Frankrig, hvor busser og letbanetog supplerer hinanden.
I årets tredje udgave af Magasinet Bus skriver vi blandt andet om en bilingeniør, der vender tommelfingeren ned ad for sikkerhedsseler i børnehavebusser, om kontrol af 115 busser, om den kollektive trafik i fremgang, om konkurrencen mellem busoperatører, om buskontrol og om Papuga i Brørup, der vandt innovationsprisen under Danish Coach Award. Vi har også et interview med en chauffør, der kører specialkørsel. Hans baggrund er en uddannelse som jernbaneingeniør.
I dette nummer af Magasinet Bus skriver vi blandt andet om kundeservice og to chauffører, der yder kundeservice i deres daglige arbejde. Vi skriver også om Klingenberg Rejser, der var en af årets vindere af Danish Coach Award, og om en letbane i Frankrig, hvor busser og letbanetog supplerer hinanden
I årets første udgave af Magasinet Bus skrive vi om Rødbillet.dk, der er klar ti at åbne nye busruter mellem Jylland og Sjælland. Vi har også en række artikler om sikkerhedsseler i busser. Derudover skriver vi om trafikselskaberne og deres nye formænd, ligesom vi har nyt om nye busser og om miljøtiltag
I det andet nummer af vores magasin om busser skriver vi blandt andet om miljøzoner og kontrollen med busser, der kører i zonerne. Vi har også et interview med Ivan Bengtson, der har fået tilnavnet Mr. Neoplan efter sine mange år med salg og service af de tyske turistbusser. Derudover har vi eksempelvis artikler om gasbusser, udbud og om mobilitetsprojekter, der får økonomisk støtte fra politikerne
Vi har sendt det første nummer af vores nye Magasinet Bus i nettet. I Magasinet Bus skriver vi blandt andet om et ny busselskab på Sjælland - Umove - hvor tidligere Arriva-direktør Johnny Hansen er hovedaktionær. Vi skriver også om en busvognmand, der har været i Tyskland for at hente fem nye og ens busser. Derudover har vi artikler om mere miljøvenlige busser og et debatindlæg fra Kai Hoffmann, der er formand for Turistchaufførernes Landsklub