I Magasinet Bus 12 skriver vi blandt andet om et 100-årsjubilæum, om en hurtig levering af en turistbus til Thy, om elektriske turistbusser og om en prist elektrisk minibus. Vi har også lidt om den nye regering og transportpolitikken og om anbefalinger til den kollektive transport. Derudover skiver vi også om færgeforbindelser, faste forbindelser og om populære billige busbilletter til unge i Odense.
Udgivelser for året: 2022
I Magasinet Bus 11 skriver vi blandt andet om nye Setra-turistbusser, om en demo-dobbeltdækker, der løste en udfordring og om Van Hool, der også har nye turistbusser på programmet. Derudover har vi et glimt fra et busdepot på Fyn, der havde besøg af en julenisse, men også nyt om Euro-normer, arbejdstidsregler og meget andet.
I Magasinet Bus 10 skriver vi blandt andet om en buschauffør i Odense, der markerede Halloween med skræmmende udklædning, om 47 hollandske el-busser, der skal køre i Sverige, om 45 tyske el-busser, der skal køre i Danmark, om pris til forskere i elektrisk busdrift og om befolkningstal og manglen på arbejdskraft.
I Magasinet Bus 9 skriver vi blandt andet om de stigende udgifter og passagermangel, der presser økonomien i den kollektive trafik. Vi skriver også om nye brintelektriske busser fra Solaris, om nye batterielektriske busser fra VDL, og om MAN Lions City 12E, der er blevet kåret som ”Bus of the Year 2023”. Og så fortæller en buschauffør om sit arbejde, som tiderne skiftede fra turistbus til bybus. Vi kan også fortælle om et franskejet selskab, der sælger ud i Norge, om mere corona-hjælp og om mere cykelvenligestationer i Nordjylland.
I Magasinet Bus 7/8 skriver vi blandt andet om flere el-busser i Aarhus og endnu flere i Aalborg. Vi skriver også om samkørsel og om et offentligt trafikselskab, der har indledt billetsamarbejde med privat fjernbusselskab. Derudover omtaler vi en undersøgelse, der viser, at flertallet vil have bedre offentlig transport, og en undersøgelse, der viser, at mænd udgør ni ud af ti sigtede for kørsel i påvirket tilstand.
I Magasinet Bus 6 skriver vi blandt andet om MAN, der sendte en 12 meter Lion's City 12E på tur gennem Europa, om Københavns Fjernbusterminal, om en ny busoperatør i Horsens, om polske el-busser til Aarhus, og om en designpris til en intercitybus fra München. I den mere underholdende ende skriver vi om en sidste rejse med tog og om en buschauffør, der kører med tog på en smal jernbane i Bred på Fyn.
I Magasinet Bus 5 skriver vi blandt andet om indvielsen af Odense Letbane, om en busdirektør, der siger farvel efter 17 år i selskabet, om e-mobilitet hos Daimler-koncernen, om fjernbusterminalen i København, om en trafikskole, der minder om udløb af førerkort, og om Sikker Trafik Erhverv-prisen 2022, der gik til en busoperatør i Østjylland.
I Magasinet Bus 4 skriver vi blandt andet om et ny kinesisk busmærke, som i samarbejde med et svensk firma med elektriske erfaringer kører ind på det nordiske el-busmarked. Vi skriver om hvad mindre støj betyder for borgere langs busruter, om bedre tider efter corona og om en turistbus-vognmand i Bredebro, som egentlig ikke ville kobe nyt - men gjorde det alligevel.
I Magasinet Bus 3 skriver vi blandt andet om en chauffør, der har været i Polen for at hjælpe flygtninge væk fra krigen i Ukraine. Vi skriver om et ministerbesøg hos FynBus, og om Holbæk's to nye el-busser, som Ditobus har købt hos fra Ebusco i Holland. Vi skriver også om de høje priser på energi - og om deres indvirkning på transportomkostningerne. Og så bringer vi sidste del af fortællingen fra Lanzarote, der startede i vores decembernummer.
I Magasinet Bus 2 skriver vi blandt andet om prisudviklingen på dieselolie de seneste 15 år, om 25 nye tyske elbusser hos en vognmand i Hvidovre, om stilskift hos en vognmand på Falster, hvor serviceniveau og troværdighed er forankret i navnet, og om problemer med at skaffe chauffører. Vi bringer også en fortsættelse af fortællingen fra Lanzarote, der startede i vores decembernummer.
I Magasinet Bus 12, der er årets første, skriver vi blandt andet om en buschauffør, som i snart 60 år har kørt Danmark og Europa rundt. Vi skriver også om brintbusser fra Toyota og om busser med solceller på taget. Derudover har har vi en artikel om VDL, der satser elektrisk på en nye udgave af en kendt bus-serie. Og så har vi gjort status over 2021, når det gælder busser i den tungere ende på syv ton og derover.
I Magasinet Bus 12, der er vinterens første og det sidste i 2021, sætter vi fokus på en blindpassager, som har sat, sætter og vil sætte sine spor. Vi har et tilbageblik på 1980'erne, hvor vores skribent fortæller om sine oplevelser som rejseguide på Lanzarote. Derudover skriver vi om batterielektriske-busser fra Holland, der skal køre i København, om brintelektriske busser fra Polen, der skal køre i Østrig, om pris for handicap-venlighed, og om en pris til en chauffør, der kører med børn med særlige behov.