I Magasinet Bus 10 har vi også et postkort fra en ø - denne gang Sprogø. Vi fortæller mere om de busser, der var at finde på InnoTrans 2024 i Berlin i september, om kåringen af "Årets Minibus", om ubrugte midler til kollektiv trafik på budgettet i Region Midtjylland, om en elektrisk premiere i Bella Center på Amager, om politikontrol af 103 taxier og om endnu flere elektriske busser på Sjælland.
Udgivelser for året: 2024
I Magasinet Bus 9 skriver vi blandt andet om, at Fyn har et nyt A-net og ønsker sig nye kunder. Vores testkører og alt-mulig-skribent, der har været med til at kåre Årets Bus 2025, har sendt et postkort fra Avernakø. Vi skriver også, at el-busser øger kravene til dækkene, at Danmarks længste elektriske busser har kørt i et år og at SVM-Regeringens udspil på sundhedsområdet bringer den kollektive trafik i spil. Og nok så vigtigt - at forbipasserende er blevet hædret af politiet for at yde en buschauffør livsvigtig førstehjælp.
I Magasinet Bus 7/8 skriver vi blandt andet om en mobilitetsplan i Aarhus, om en brand i en bus, om stigende passagertal i letbanen i Aarhus-området, om en elektrisk minibus i Holbæk og om registreringsfejl i digitale takografer. Vi har endnu en artikel om testen af elektriske busser i Prag og om en turistisk køreoplevelse i Østrig.
I Magasinet Bus 6 bringer vi den næste test af en af de elektriske busser der deltog i Bus Euro Test 2024 i Prag. Vi bringer også en reportage fra åbningen af Københavns nye fjernbusterminal. Derudover skriver vi om et nyt trafikknudepunkt i Aalborg, om det første udspil fra et ekspertudvalg om fremtidens kollektive transport, om en ny bog om busstoppesteder i Danmark, om øget trafiksikkerhed på vejene og om otte projekter, hvor trafiksikkerheden skal forbedres. Og så har vi tre fortællinger om tre steder i Kongeriget Danmark.
Den internationale Bus of the Year-jury har testet fem el-busser i Prag. Vi bringer den første artikel fra testen. Vi skriver også om pirattaxier, om opgraderede og flere stoppesteder til expresbusser, om udvidet rejsegaranti i Nordjylland og om busoperatør, der åbner sit ladeanlæg for andre med store køretøjer. Og så kan vi nævne, at Mercedes-Benz vandt var bedst i den test, vi fortalte om i nummer 4.
Tysk busmagasin fik el-busser linet op til test, og i 1920-erne kørte Ford TT som bus ind i ministeriel modvind. Aarhus Kommune vil nedlægge letbanestop med få passagerer og belgisk producent af busser og trailere er blevet delt i to efter konkurs. Trafikdirektør skifter selskab og vi fik postkort fra Madrid. Det er noget af det, vi skriver om i Magasinet Bus 4
Busser til Grønland og busser på racerbane i Spanien. Det er et par af artiklerne i Magasinet Bus 3 - 2024. Vi fortæller også om eksempelvis el-busser, der erstatter gasbusser, om fjernbuskoncern med mange passagerer, om regionale el-busser i Hovedstaden og om kvinder og stres. Vi skriver også om ny enighed i EU om retsforfølgelse af lovovertrædere.
I Magasinet Bus 2 - 2024 fortæller vi om øget efterspørgsel efter brint-elektriske busse, om rekordmange personrejser over Øresund, om kontrol af skibusser, om ny ejer af taxiselskab og og, at Norge er det mest trafiksikre land at køre i. Vi fortæller også om den gang for over 80 år siden, hvor busser kørte på naturgas i Vendsyssel. Vi fortæller også om midtjyske anbefalinger til bedre mobilitet med blandt andet abonnementsbillet, grøn pendling og et hårdt skub til vanerne.
I årets første udgave af Magasinet Bus fortæller vi om gratis bustransport i Vesthimmerland, om opkøb i Nordsjælland og om vejgreb på vinterveje. Vi fortæller også om stigende interesse for samkørsel, om flere rejser på rejsekort, om busregistreringer i 2023 og om en bøde på 40.000 kroner for at køre pirattaxi
I Magasinet Bus 12 kan vi fortælle om Bushistorisk Selskab, der har rundet 30 år. Vi har et tilbageblik på el-busser fra forrige århundrede - 1970-erne - som dagens el-busser har en del til fælles med. Vi skriver også om initiativer, der skal få flere til at vælge bustransport, om længere kontraktperioder til el-busser, om pirattaxier og om en flextrafikvognmand, der ikke ville oplyse om lønudbetalinger og blev fyret.