I Magasinet Bus 11 har vi en billedereportage fra Nordfyn, hvor de første regionale el-busser er sat i drift. Vi skriver om førerløse busser i Aalborg, som er kørt på pension, om et tysk projekt, der skal sende de første brint-elektriske fjernbuser ud på vejene i 2024, og om en nordisk busoperatør der køber 22 el-busser i Holland. Derudover skriver vi om brint fra Brande, som skal bruges til brint-elektriske taxier i Hovedstaden, om tankanlæg med flere typer energi, om chauffører, der kan afhjælpe manglen på buschauffører, og om at politi og trafikselskab tager sammen på kontrol.
Udgivelser for året: 2021
I Magasinet Bus 10 skriver vi om el-busser i Odder, om Iveco's opdaterede busprogram, om "Coach of the Year 2022" og om taxi-forhold. Vi skriver også om sigende passagertal i fjernbusser, om skolebusser på HVO-diesel og om cykler i busser i Nordjylland. Vi har også en artikel om en pris til en forsker, der brænder for den kollektive transport, om busser og tog, der "snakker sammen" og om en opdateret billetapp.
I Magasinet Bus 9 har vi blandt andet en test af den nye Scania City Wide LE gasbus. Vi fortæller også om 14 kinesiske el-busser i Herning, om 439 ud af 1.444 personer, der fik betaling for Uber-kørsel sammen med offentlige ydelser, om en ny "elektrisk" taxi-vognmand i Viborg og om en ny fjordfærge på Limfjorden. Vi kan også fortælle om en batteri-elektrisk bus, der rækker længere, og om øget indsats mod forurening fra busser og andre tunge køretøjer.
I Magasinet Bus 7/8 skriver vi blandt andet om polske el-busser i Aarhus, om en renoveret rutebilstation, om en tur i gamle Setra-busser og om 100 dage med kinesiske bybusser i Odense. Vi skriver også om pendling, om flere nye busser, om personligt billetsalg, om forsøg med hurtigbuslinier og om støtte til erhvervslivet til at køre fossilfrit.
I Magasinet Bus 6 skriver vi blandt andet opdaterede busser fra Mercedes-Benz, om Setra's jubilæum og om et linje-jubilæum i Hovedstadsområdet. Vi skriver om luftkvalitet, flere el-busser og om en undersøgelse, der peger på, at bedre billetsystemer kan give flere passagerer i bus og tog.
I Magasinet Bus 2 - vinterens sidste - skriver vi blandt andet om, hvordan er er gået med el-busserne på Linje 18 i Hovedstadsområdet. Vi skriver også om en chauffør der har fået en godtgørelse på seks måneders løn, om færre nyregistrerede busser i 2020, om polske brintbusser, om nye hollandske el-busser, og om en fjernbusoperatør, der ser på 2021 med optimisme.
I Magasinet Bus 5 skriver vi blandt andet om Aarhus’ nye elektriske led-busser, der fører byen videre mod CO2-neutralitet, om to busselskaber, der slår sig sammen, om flere el-busser i Odense og om et stort lade-hub i København, der skal bidrage til udfasning af dieseltaxier. Vi skriver også om omstilling af bybusserne i Aalborg, og om opdaterede tal for CO2-udslip på transportområdet
I Magasinet Bus 4 skriver vi blandt andet om fynske lokalbuser, der fra august kører på biodiesel, om en busoperatør på Sjælland, der kører ud med el-busser i Jylland, om kinesiske el-busser i Odense og om svenske i Aarhus. Vi skriver også om en stor fusion mellem fire busselskaber, der skaber én stor koncern med omkring 700 busser. Dertil kommer artikler om fjernbusruter, om færgefart og om broer.
I Magasinet Bus 3 - forårets første - skriver vi blandt andet om en busvognmand i Viborg, der er glad for at have rutebusser. Vi kan også fortælle, at Anchersen i Hvidovre har købt tyske el-busser, at brint-elektriske busser kan matche konkurrenterne, og at tilfredsheden med den kollektive trafik er stigende. Derudover skriver vi om endnu et energiselskab, der har fået HVO på programmet og om en tysk bilkoncern, som investerer 14 milliarder dollar i batteriproduktion over de næste ti år. Og så er der kommet 90 nye dansk registrerede busser ud på gader og stræder i løbet af de første to måneder af 2021.
I Magasinet Bus 1 - der er første nummer i 2021 - skriver vi blandt andet om bilister, der kører over for rødt lys, og om kameraovervågning af lyskryds, om el-busser på Sjælland og om chauffører, der gør en stor indsats for at få samfundet til at hænge sammen. Vi fortæller også, at de første kinesiske el-busser er kommet til Odense, og om en passagerfærge, der er på vej fra Kina til Kattegat.