I Magasinet Bus 11 fortæller vi om en kvindelig buschauffør i Odense, som fortsat glæder sig til den næste tur bag rattet, om spanske busser bygget på chassiser fra forskellige leverandører, om 60.000 busser af samme model, om en nye brintelektrisk bus, om ladestandere til busser og andre store køretøjer - og om almindelige dieselolie, der skal bruges som "brændstof" til at få flere til at rejse med bus .
Udgivelser for året: 2023
I Magasinet Bus 9 følger vi op på de nye Setra 500-modeller. Vi har også været ude at køre med to veltilpasse løver, og vi fortæller om en rengøringsinspektør, der har skiftet sport og kører bus med et plus. Vi bringer også om et budskab fra otte organisationer til politikerne om at bevare den kollektive transport, og så kan vi fortælle, at en rute til hurtig bus-transport i Aarhus skal miljøvurderes
I Magasinet Bus 7/8 følger vi op på de nye Setra 500-modeller. Vi fortæller blandt andet også om en turistbus med laboratorie, der er indregistreret som lastbil, om el-busser og besparelse på dieselolie, om en virksomhed, der savnede busafgange og fik det, om et nyt knudepunkt for fælles transport.
I Magasinet Bus 6 følger vi op på vores tur til Paris, hvor Iveco præsenterede nye elbusser. Vi fortæller om flere Solaris-busser til Aarhus, om renere luft i Aalborg, om rengøring med mindre vand og om rekruttering af seniorer og om nye pensionsregler, der kan være med ti at fasteholde erfarne medarbejdere. Og så har vi lidt om letbanen i Aarhus, der får flere og flere med på vognene, om det første letbaneår i Odense og om den kommende letbane i Hovedstaden.
I Magasinet Bus 5 har vi blandt andet anden del af en test af el-busser i Tyskland. Vi har også en reportage om en vellykket tur om på siden, og vi har været en tur i Paris, hvor Iveco viste det nyeste elektriske. Vi skriver også om EU-Kommissionen's forslag om særlige køre- og hviletidsregler for turistbuschauffører, og så har vi lidt om nyligt leverede busser.
I Magasinet Bus 4 har vi første del af en test af el-busser i Tyskland. Vi har glimt fra transportmessen i Herning, og så fortæller vi om en teknologi, der kan lugte sig frem til forurenere på landevejene. Vi skriver også noget om priserne på dieselolie og AdBlue, om antallet af nyregistrerede busser og om en ordre på 60 brintelektriske busser til en tysk operatør.
I Magasinet Bus 3 kan du læse om Greyhound Lines i USA, der blev grundlagt af en svensker og udviklede sig til et fjernbusnet, der dækkede staterne fra øst til vest - og fra nord til syd. Vi skrive rogså om den nyeste Setra-model til rutekørsel, om transportmessen i Herning og om en 90-årig, der var busvognmand til for tre år siden.
I Magasinet Bus 2 bringer vi en test af den nyeste Scania Touring HD og en fortælling om Van Hool's bushistorie. Vi skriver også om et tilskud på 50 millioner til busser og flextrafik, om bilister, der helst vil undgå smalltalk, om grønnere transport med færre passagerer og om en pensionsbus, der er klar til en ny tilværelse.
I Magasinet Bus 1 har vi blandt andet en beretning fra driftsovervågningen hos busoperatøren Keolis i Odense og en test af de nyeste turistbusser fra Setra. Vi fortæller om mindre CO2-belastning ved lavere hastigheder og om en dom i en sag om taxi-kørsel i en privatbil. Vi har også tal for beskæftigelsen på transportområdet og om, at ledige over 60 år har sværere ved at finde nyt arbejde.