Magasinet Bus 6 - 2019

I sommerens første udgave af Magasinet Bus, der udgives af transportnyhederne.dk, har vi en reportage om Plustur i Nordjylland, om to organisationer, der er blevet til én, og om priser til midtjyske busoperatører. Vi skriver også om ekspresbusser med flere natlige stop og nye app’er.
Derudover skriver vi om nye køreplaner, om fjernbusterminalen i København, om et “nyt” koncept for bybusser og om en ny el-bus med brint som energibærer. Vi skriver også om trafiksikkerhed eller mangel på samme, om bildata og om en 3F-aktion i København rettet mod udenlandske busser og deres chauffører.

Du kan hente dit eget eksemplar af Magasinet Bus her:

Læse det online her:

Magasinet Bus 5 - 2019

I maj-udgaven af Magasinet Bus, der udgives af transportnyhederne.dk, kan du læse mere om driften af el-busser, åbningen af letbanen til Grenaa, busser med fejl og politisk møde om mere bæredygtig kollektiv trafik. Vi skriver også om endnu en togforbindelse i Tyskland med Flix Mobility i førerkabinen, og om samme selskabs sikkerhedstjek af busser på fjernbusruter. Derudover skriver vi om el-taxier i København, hvor energibæreren er brint i stedet for batterier, om forsinkelse af Cityringen i København og om buskørsel i Nordjylland, der bliver dyrere efter udbud.

Du kan hente dit eget eksemplar af Magasinet Bus her:

Læse det online her:

Magasinet Bus 4 - 2019

I årets fjerde udgave af Magasinet Bus, der udgivet af transportnyhederne.dk, har vi en reportage fra Italien, hvor Iveco præsenterede en ny serie af sit Daily-program som minibus. Vi skriver også om rederiet Stena Line, der vil opgradere sin sydlige Kattegat-rute med forbindelser ti busser og tog på begge sider. På miljø-området fortæller vi om el-busserne i Roskilde, om strengere regler for CO2-udslip fra biler, om el-leverancer til Hovedstadens busser og om nye el-busser i Berlin. Fra førersædet skriver vores faste mand i Odense om frit flow og en samvittigheds fuld passager i byens busser. Når det gælder den kollektive rutetrafik kan vi berette om nye fjernbus-forbindelser, om kundetilfredshed på Fyn og om nyt design på tog, busser og flexbiler i Nordjylland. Når det gælder trafiksikkerhed - eller mangel på samme - fortæller vi om fartovertrædelser og om fejl i en nysynet bus. På taxi-området kan vi fortælle om en bøde for at køre piratkørsel, om nye brinttaxier i København og om nye oplysninger om Uber-chaufførers skatteforhold. På letbanesiden skriver vi om åbningen af forbindelsen til Grenaa, om forsinkelser på Cityringen i København og om BRT-forbindelsen i Aalborg.

Du kan hente dit eget eksemplar af Magasinet Bus her:

Læse det online her:

Magasinet Bus 3 - 2019

I årets tredie udgave af Magasinet Bus, der udgivet af transportnyhederne.dk, har vi en artikel om Danmarks måske hyggeligste flexbus og om bookingplatformen Bookingabus.com, som forbinder busvognmænd med nye kunder. Vi skriver om nye busser, der bliver præsenteret på transportmessen i Herning, hvor man kan komme ud at køre elektrisk, om nye rammer for fjernbusser og om pirattaxier. Vi skriver også om Volvo Busser, der har lukket for salget af nye busser i Danmark, og om, at politiets fotovogne er efterspurgte. Derudover skriver vi om VLAK-Regeringen og Dansk Folkeparti’s aftale om investeringer i den danske infrastruktur, om Cityringen i København, som er blevet koblet på en app, hvor man kan tjekke fremtidens forbindelser, når ringen en gang er sluttet og åbnet, om SF’s plan for bæredygtig offentlig transport, og om europæiske byer, der investerer i el-busser.

Du kan hente dit eget eksemplar af Magasinet Bus her:

Læse det online her:

Magasinet Bus 2 - 2019

I årets anden udgave af Magasinet Bus fortæller VDL’s danske direktør om erfaringerne med at deltage i et udbud af el-busser. Vi fortæller om gratis kollektiv transport i Luxembourg, om nye miljøzoneregler, der vækker skepsis hos busvognmænd, om bæredygtige udbud i både Nordjylland og Sydjylland, og om et åbent hus-arrangement hos EvoBus i Køge, der blev besøgt af omkring 170 fra busfolket. Vi skriver også om en konference under transportmessen i Herning, hvor fokus er rettet mod bæredygtige transportløsninger, om et klimaudspil fra Enhedlisten og om EU-enighed om at fremme renere køretøjer. Vi skriver også om et forsøg i Sverige, hvor selvkørende busser inden for et par år vil køre uden fører i en særlig busbane.

Du kan hente dit eget eksemplar af Magasinet Bus her:

Læse det online her:

Magasinet Bus 1 - 2019

I årets første udgave af Magasinet Bus fortæller vi om det tyskbaserede mobilitetsselskab, FlixBus, som kørte ind på fjernbus-området i foråret 2017, og som i dag beskæftiger 20 lokale danske vognmænd på en række fjernbusruter. Vi har også en fortælling om Danmarks største busrøveri, der fandt sted i Odense nytårsnat 2001/2002. Vi fortæller også omVLAK-Regerings udspil om regionerne og dermed om de regionale trafikselskaber, og om den kollektive transport i Hovedstaden. Vi skriver også om den nye Sprinter fra Mercedes-Benz, som vi har haft mulighed for at testkøre i Mannheim. Derudover fortæller vi om tiltag, der skal bringe passagerer i busser hurtigere frem, om nye muligheder for koble betalingskort sammen med ens rejsekort, om EU-Parlamentets transportudvalgs holdning til liberalisering af busområdet og om de første brintbusser, der skal køre i Danmark. Vi kan også fortælle om en stor bøde til en busvognmand på Fyn, om et fjernbusselskab, der har indstillet kørslen, og om nyt fra letbanen i Aarhus, om den kommende letbane i Odense og om pirattaxi-kørsel i Aarhus

Du kan hente dit eget eksemplar af Magasinet Bus her:

Læse det online her:

Magasinet Bus 12 - 2018

I vinterens første udgave af Magasinet Bus har vi en artikel med en ordblind buschauffør, der har fået hjælp til at holde styr på ord og bogstaver - det har hjulpet ham meget på jobbet, som han kalder for det bedste job. Vi har også været i Tyskland for at teste elektriske busser fra Mercedes-Benz. Fra førersødet har vi set på frit flow i Odenses bybusser, og fra en busvognmand i Brørup, har vi fået billeder af den første Setra 531DT i Danmark. Vi skriver også en del om fjernbusser i dette nummer af Magasinet Bus, og så har vi også nyt fra letbanen i Odense og letbanen i Aarhus. På det grønne område kan vi fortælle, at der næste år vil være et øget fokus på alternative energikilder ti fossil dieselolie. Vi kan også fortælle, at flere kommuner får mulighed for at indføre miljøzoner, og at en undersøgelse viser, at cyklister er de værste trafikanter

Du kan hente dit eget eksemplar af Magasinet Bus her:

Læse det online her: