Magasinet Bus 10

Magasinet Bus 10 - 2019 er udkommet
I efterårets anden udgave af Magasinet Bus skriver vi om, hvordan flere busoperatører har et beredskab, der bakker op om chauffører, der har været berørt af alvorlige ulykker. Vi skriver også om, hvordan Scania i Danmark ser på busmarkedet i de kommende år. Vi skriver også om en rutebilstation med usikkert grundlag, om bøder for alvorlige sikkerhedsmæssige fejl og mangler, om flere busser over Øresundsbron, og om flere rejsende mellem Sverige og Danmark. Vi fortæller også om, at busoperatøren Anchersen er klar til at sætte strøm til sine nye el-busser, om strammere regler for cabotage-kørsel med busser i Danmark, og om priser for kundeservice.

 

Du kan hente dit eget eksemplar af Magasinet Bus her:

Læse det online her:

Magasinet Bus 9 - 2019

I efterårets første udgave af Magasinet Bus har vi blandt andet fokus på gasbusser, der bliver mere bæredygtige jo mere biogas, der får i tanken. Vi skriver også om nye regler, der vil bane vejen for længere busser i byerne, om fjernbussamarbejde og nye fjernbusstoppesteder. Vi kan også fortælle, at Nordjyske Jernbaner skal have flere nye tog, om 217 nye busser fra samme leverandør til samme operatør, om pris til busoperatør og fagforening og om buschauffører, der vil have samme løn for samme arbejde. I Aarhus er politikerne blevet præsenteret for en prognose, der varsler trafikalt sammenbrud i 2035. Og på gader og veje har politiet øget fokus på opmærksomhed - eller mangel på samme.

Du kan hente dit eget eksemplar af Magasinet Bus her:

Læse det online her:

Magasinet Bus 7/8 - 2019

I sommerens anden og også sidste udgave af Magasinet Bus inden efteråret, har vi blandt andet en reportage fra Aarhus, hvor fire nye el-busser er sendt ud på gader og veje, Vi skriver også om et elektrisk besøg hos FynBus i Odense, om trængsel, der forsinker busserne, om øget pendling og om øget kontrol af tunge køretøjer. Fra føresædet kørt tankerne på løbehjul ud i trafikken, mens flere fjernbusser betjener nye ruter. Fra Aarhus fortæller vi også om omlægning af en populærrute på grund af trængsel, og fra Aalborg har vi en kort artikel om en elektrisk bus med en lidt anderledes teknik, end mange andre. Når det gælder arbejdsforhold skriver vi om en 3F-aktion, som blev hilst meget velkommen af bus- og taxivognmændenes organisation.

 

 

Du kan hente dit eget eksemplar af Magasinet Bus her:

Læse det online her:

Magasinet Bus 6 - 2019

I sommerens første udgave af Magasinet Bus, der udgives af transportnyhederne.dk, har vi en reportage om Plustur i Nordjylland, om to organisationer, der er blevet til én, og om priser til midtjyske busoperatører. Vi skriver også om ekspresbusser med flere natlige stop og nye app’er.
Derudover skriver vi om nye køreplaner, om fjernbusterminalen i København, om et “nyt” koncept for bybusser og om en ny el-bus med brint som energibærer. Vi skriver også om trafiksikkerhed eller mangel på samme, om bildata og om en 3F-aktion i København rettet mod udenlandske busser og deres chauffører.

Du kan hente dit eget eksemplar af Magasinet Bus her:

Læse det online her:

Magasinet Bus 5 - 2019

I maj-udgaven af Magasinet Bus, der udgives af transportnyhederne.dk, kan du læse mere om driften af el-busser, åbningen af letbanen til Grenaa, busser med fejl og politisk møde om mere bæredygtig kollektiv trafik. Vi skriver også om endnu en togforbindelse i Tyskland med Flix Mobility i førerkabinen, og om samme selskabs sikkerhedstjek af busser på fjernbusruter. Derudover skriver vi om el-taxier i København, hvor energibæreren er brint i stedet for batterier, om forsinkelse af Cityringen i København og om buskørsel i Nordjylland, der bliver dyrere efter udbud.

Du kan hente dit eget eksemplar af Magasinet Bus her:

Læse det online her:

Magasinet Bus 4 - 2019

I årets fjerde udgave af Magasinet Bus, der udgivet af transportnyhederne.dk, har vi en reportage fra Italien, hvor Iveco præsenterede en ny serie af sit Daily-program som minibus. Vi skriver også om rederiet Stena Line, der vil opgradere sin sydlige Kattegat-rute med forbindelser ti busser og tog på begge sider. På miljø-området fortæller vi om el-busserne i Roskilde, om strengere regler for CO2-udslip fra biler, om el-leverancer til Hovedstadens busser og om nye el-busser i Berlin. Fra førersædet skriver vores faste mand i Odense om frit flow og en samvittigheds fuld passager i byens busser. Når det gælder den kollektive rutetrafik kan vi berette om nye fjernbus-forbindelser, om kundetilfredshed på Fyn og om nyt design på tog, busser og flexbiler i Nordjylland. Når det gælder trafiksikkerhed - eller mangel på samme - fortæller vi om fartovertrædelser og om fejl i en nysynet bus. På taxi-området kan vi fortælle om en bøde for at køre piratkørsel, om nye brinttaxier i København og om nye oplysninger om Uber-chaufførers skatteforhold. På letbanesiden skriver vi om åbningen af forbindelsen til Grenaa, om forsinkelser på Cityringen i København og om BRT-forbindelsen i Aalborg.

Du kan hente dit eget eksemplar af Magasinet Bus her:

Læse det online her:

Magasinet Bus 3 - 2019

I årets tredie udgave af Magasinet Bus, der udgivet af transportnyhederne.dk, har vi en artikel om Danmarks måske hyggeligste flexbus og om bookingplatformen Bookingabus.com, som forbinder busvognmænd med nye kunder. Vi skriver om nye busser, der bliver præsenteret på transportmessen i Herning, hvor man kan komme ud at køre elektrisk, om nye rammer for fjernbusser og om pirattaxier. Vi skriver også om Volvo Busser, der har lukket for salget af nye busser i Danmark, og om, at politiets fotovogne er efterspurgte. Derudover skriver vi om VLAK-Regeringen og Dansk Folkeparti’s aftale om investeringer i den danske infrastruktur, om Cityringen i København, som er blevet koblet på en app, hvor man kan tjekke fremtidens forbindelser, når ringen en gang er sluttet og åbnet, om SF’s plan for bæredygtig offentlig transport, og om europæiske byer, der investerer i el-busser.

Du kan hente dit eget eksemplar af Magasinet Bus her:

Læse det online her: